Skip to main content

e-Portfolio: Session 09 (October 08)

 


By: Yuliana Loría Villalobos


1.      Fickle /ˈfɪk.əl/

Adjective

Likely to change your opinion or your feelings suddenly and without a good reason.

E.g. He’s fickle because he changes a lot his girlfriends.

 

2.      Predecessor /ˈpred.ə.ses.ɚ/

Noun

Someone who had a job or a position before someone else, or something that comes before another thing in time or in a series.

E.g. He’s the president’s predecessor.

 

3.      Workload /ˈwɝːk.loʊd/

Noun

The amount of work to be done, especially by a particular person or machine in a period of time.

E.g. Students feel like they are a robot because of the workload they have.

 

4.      Suburb /ˈsʌb.ɝːb/

Noun

An area on the edge of a large town or city where people who work in the town or city often live.

E.g. We are going to travel through the suburbs.

 

5.      Bumpy /ˈbʌm.pi/

Adjective

Not smooth.

E.g. It was a bumpy street.

 

6.      Advocate /ˈæd.və.keɪt/

Verb

To publicly support or suggest an idea, development, or way of doing something.

E.g. They advocated stopping the exam.

 

7.      Onerous /ˈɑː.nɚ.əs/

Adjective

Difficult to do or need a lot of effort.

E.g. He found his class' responsibility increasingly onerous.

 

8.      Underside /ˈʌn.dɚ.saɪd/

Noun

The side of something that is usually closest to the ground.

E.g. The butterfly's wings have a mottled brown pattern on the underside.

 

9.      Squarely /ˈskwer/

Adverb

Directly and firmly.

E.g. She talked to him squarely.

 

10.  Counterproductive /ˌkaʊn.t̬ɚ.prəˈdʌk.tɪv/

Adjective

Having an effect that is opposite to the one intended or wanted.

E.g. His answer was counterproductive.

 

11.  Catch-all /ˈkætʃ.ɑːl/

Adjective

General and intended to include everything.

E.g. The catch-all thought “The police are bad”.

 

12.  Rote /roʊt/

Noun

Learning something in order to be able to repeat it from memory, rather than in order to understand it.

E.g. She learned multiplication by rote.

 

13.  Cult /kʌlt/

Noun

Something that is very popular with some people, or a particular set of beliefs or behavior.

E.g. It is the cult of homework.

 

14.  Regurgitate /rɪˈɡɝː.dʒə.teɪt/

Verb

If you regurgitate facts, you just repeat what you have heard without thinking about it.

E.g. He regurgitated subjects just to do the exam.

 

15.  Loom /luːm/

Verb

To appear as a large, often frightening or unclear shape or object.

E.g. Vehicles loomed out of the darkness.

Comments

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545

Acción educativa y proceso de aprendizaje

By: Yuliana Loria Villalobos  En el presente trabajo se procura dar respuesta a las siguientes interrogantes: ¿Se aplica el mismo proceso de aprendizaje en diferentes familias?, ¿Están verdaderamente las interacciones influenciando al niño de buena manera?, ¿Qué es lo que provoca una mala o buena relación con los hijos?, ¿Se propone alguna solución?, con el objetivo de obtener un análisis congruente de la comunidad limonense sobre su interacción con los niños ya que, por causa del ataque de la nueva era tecnológica, muchas de las familias están siendo destruidas paulatinamente. Los niños y jóvenes cada vez más se desgajan de su vínculo familiar por las diversas malas conductas de sus padres, provocando así, graves consecuencias en la conducta del chico o la chica, repercutiendo en gran parte su vida social y su propio futuro. Como seres pensantes, se debe saber que cada persona aprende por lo que ve, por lo que siente, por lo que escucha y le hacen hacer, es por es...