Skip to main content

e-Portfolio: Session 11 (October 22)

 


By: Yuliana Loría Villalobos

1.      Sentence /ˈsen.təns/

Verb

To decide and say officially what punishment will be.

E.g. She sentenced a man because he killed his wife.

 

2.      Annihilate /əˈnaɪ.ə.leɪt/

Verb

To destroy something completely so that nothing is left.

E.g. He annihilated three people.

 

3.      Open-ended /ˌoʊ.pənˈen.dɪd/

Adjective

E.g. An open-ended activity or situation does not have a planned ending, so it may develop in several ways.

E.g. We are not willing to enter into open-ended discussions.

 

4.      Galvanize /ˈɡæl.və.naɪz/

Verb

To cause someone to suddenly take action, especially by shocking or exciting them in some way.

E.g. The urgency of his voice galvanized them into action.

 

5.      Pace /peɪs/

Noun

The speed at which someone or something moves, or with which something happens or changes.

E.g. We paced up and down in exasperation.

 

6.      Gradient /ˈɡreɪ.di.ənt/

Noun

A measure of how steep a slope is, often expressed as a percentage.

E.g. Life is a steep gradient.

 

7.      Burst /bɝːst/

Verb

To break open or apart suddenly, or to make something do this.

E.g. We inflated dozens of balloons and only one burst.

 

8.      Flee /fliː/

Verb

To escape by running away, especially because of danger or fear.

E.g. He fled to his house.

 

9.      Hardship /ˈhɑːrd.ʃɪp/

Noun

(Something that causes) difficult or unpleasant conditions of life.

E.g. We're dealing with economic hardship.

 

10.  Perilous /ˈper.əl.əs/

Adjective

Extremely dangerous.

E.g. Costa Rica is going through a perilous economic situation.

 

11.  Smuggler /ˈsmʌɡ.lɚ/

Noun

Someone who takes goods or people into or out of a country illegally.

E.g. An increasing number of migrants are turning to smugglers for help.

12.  Starvation /stɑːrˈveɪ.ʃən/

Noun

The state of having no food for a long period, often causing death.

E.g. People are dying of starvation.

 

13.  Advocacy /ˈæd.və.kə.si/

Noun

Public support for an idea, plan, or way of doing something.

E.g. She is renowned for her advocacy of human rights.

 

14.  Fibrillation /ˌfɪb.rəˈleɪ.ʃən/

Noun

Irregular, rapid contractions of muscles, especially the heart.

E.g. If you stop smoking, your ventricular fibrillation will improve.

 

On the ball: Alert to new ideas, methods, and trends.

Get down to: (get down to something) to start doing something seriously or with a lot of effort.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

Acción educativa y proceso de aprendizaje

By: Yuliana Loria Villalobos  En el presente trabajo se procura dar respuesta a las siguientes interrogantes: ¿Se aplica el mismo proceso de aprendizaje en diferentes familias?, ¿Están verdaderamente las interacciones influenciando al niño de buena manera?, ¿Qué es lo que provoca una mala o buena relación con los hijos?, ¿Se propone alguna solución?, con el objetivo de obtener un análisis congruente de la comunidad limonense sobre su interacción con los niños ya que, por causa del ataque de la nueva era tecnológica, muchas de las familias están siendo destruidas paulatinamente. Los niños y jóvenes cada vez más se desgajan de su vínculo familiar por las diversas malas conductas de sus padres, provocando así, graves consecuencias en la conducta del chico o la chica, repercutiendo en gran parte su vida social y su propio futuro. Como seres pensantes, se debe saber que cada persona aprende por lo que ve, por lo que siente, por lo que escucha y le hacen hacer, es por es...