Skip to main content

e-Portfolio: Session 05 (September 10)

 Top 6 Best Dictionary APIs (for Developers in 2020) [38+ Reviewed]


1.      Cross-legged /ˌkrɑːsˈleɡd/ or /ˌkrɑːsˈleɡ.ɪd/

Adverb

Having your feet crossed over each other, but your knees wide apart, usually while sitting on the floor.

E.g. My mother sits cross-legged every day.

 

2.      Allegedly /əˈledʒ.ɪd.li/

Adverb

Used when something illegal or wrong is said to have been done, but has not been proved.

E.g. She allegedly stole a bracelet.

 

3.      Rugged /ˈrʌɡ.ɪd/

Adjective

(Of land) wild and not even; not easy to travel over.

E.g. It is a rugged hill.

 

4.      Baste /beɪst/

Verb

To pour hot fat and liquid over meat while it is cooking.

E.g. She bastes the meat while it is cooking.

 

5.      Ragged /ræg/

Rag /ræg/ (I forgot to write the word as a noun)

Noun

Clothes that are old and torn.

E.g. Your clothes are in rags.

 

6.      Wretched /ˈretʃ.ɪd/

Adjective

Unpleasant or of low quality.

E.g. I feel like a wretched person because I didn’t pass the exam.

 

7.      Angrily /ˈæŋ.ɡrəl.i/

Adverb

In a way that shows that you feel angry with someone or about something.

E.g. She acted angrily when she broke up with her ex.

 

8.      Wristwatch /ˈrɪst.wɑːtʃ/

Noun

A watch that is worn on the wrist.

E.g. I bought a wristwatch.

 

9.      Pile /paɪl/

Noun

Objects positioned one on top of another.

E.g. I saw a pile of books.

 

10.  Stuff /stʌf/

Noun

A substance, especially when you do not know or say exactly what it is.

E.g. There was green stuff on the table.

 

11.  Strip /strɪp/

Verb

To remove, pull, or tear the covering or outer layer from something.

E.g. I stripped the shells.

 

12.  Boisterous /ˈbɔɪ.stɚ.əs/

Adjective

Noisy, energetic and rough.

E.g. I felt the boisterous wind.

 

13.  Envy /ˈen.vi/

Verb

To wish that you had something that another person has.

E.g. I envy those shoes.

 

14.  Herd /hɝːd/

Noun

A large group of people that is considered together as a group and not separately.

E.g. I saw a herd of lions.

 

15.  Fang /fæŋ/

Noun

A long, sharp tooth.

E.g. The fangs of a tiger are deadly.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

El cerebro para la excelencia de la educación

¡Hola, amigos míos!✨ Hoy les quiero compartir un pequeño esquema que resume el apartado El modo como aprende el cerebro (pág.54-60) del libro Conocer el cerebro para la excelencia de la educación , creado por los excelentes escritores Nieves Maya Elcarte y Santiago Rivero Rodrigo, quienes tienen como objetivo el dar a conocer el funcionamiento de nuestro cerebro para que el proceso de aprendizaje sea efectivo y de calidad para el educador y el alumno.  ¡Que lo disfruten!