Skip to main content

e-Portfolio: Session 06 (September 17)


By: Yuliana Loría Villalobos

1.     Deprivation /ˌdep.rəˈveɪ.ʃən/

Noun

A situation in which you do not have things or conditions that are usually considered necessary for a pleasant life.

E.g. He’s studying the cause and effect of sleep deprivation.

 

2.      Anesthesia /ˌæn.əsˈθiː.zi.ə/ or /ˌæn.əsˈθiːʒə/

Noun

The condition of not feeling pain by the use of special drugs.

E.g. The vet used general anesthesia.

 

3.      Much /mʌtʃ/

Determiner

A large amount or to a large degree.

E.g. I like pizza very much.

 

4.      Vaccine /ˈvæk.siːn/

Noun

A substance containing a virus or bacterium in a form that is not harmful, given to a person or animal to prevent them from getting the disease that the virus or bacterium causes.

E.g. I bought a vaccine.

 

5.      Habitat /ˈhæb.ə.tæt/

Noun

The natural environment in which an animal or plant usually lives.

E.g. The lion is in its habitat.

 

6.      Mice /maɪs/

Noun.

Plural of mouse.

A group of mall mammal with short fur, a pointed face, and a long tail.

E.g. I saw mice in my kitchen.

 

7.      Surplus /ˈsɜrˌplʌs, -pləs/

Noun

(An amount that is) more than is needed.

E.g. The world is now producing large food surpluses.

 

8.      Encroach /ɪnˈkroʊtʃ/

Verb

To take control or possession of something in a gradual way and often without being noticed.

E.g. These devices are encroaching on people’s privacy.

 

9.      Guilty/ˈɡɪl.ti/

Adjective

When you feel worried or unhappiness because you have done something wrong, such as causing harm to another person.

E.g. I feel guilty tonight because I called her bad girlfriend.

 

10.  Crown /kraʊn/

Noun

A circular decoration for the head, usually made of gold and jewels (= precious stones), and worn by a king or queen at official ceremonies.

E.g. The king has a beautiful crown.

 

11.  Patrol /pəˈtroʊl/

Verb

(Especially of soldiers or the police) to go around an area or a building to see if there is any trouble or danger.

E.g. The police patrolled the city.

 

12.  Inbreeding /ˈɪn.briː.dɪŋ/

Noun

A situation in which plants, animals, or people are produced by breeding between closely related plants, animals, or people.

E.g. Inbreeding is common in isolated areas.

 

13.  Grudgingly /ˈɡrʌdʒ.ɪŋ.li/

Adverb

Unwillingly: in a way that involves someone doing something they do not want to do.

E.g. She grudgingly admitted that she had been wrong to criticize him.

 

14.  Quarry /ˈkwɔːr.i/

Noun

A person or animal being hunted or looked for.

E.g. The dogs pursued their quarry into an empty warehouse.

 

 

15.  Trigger/ˈtrɪɡ.ɚ/

Verb

To cause something to start.

E.g. Eating chocolate can trigger a migraine headache in some people.




Comments

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

Acción educativa y proceso de aprendizaje

By: Yuliana Loria Villalobos  En el presente trabajo se procura dar respuesta a las siguientes interrogantes: ¿Se aplica el mismo proceso de aprendizaje en diferentes familias?, ¿Están verdaderamente las interacciones influenciando al niño de buena manera?, ¿Qué es lo que provoca una mala o buena relación con los hijos?, ¿Se propone alguna solución?, con el objetivo de obtener un análisis congruente de la comunidad limonense sobre su interacción con los niños ya que, por causa del ataque de la nueva era tecnológica, muchas de las familias están siendo destruidas paulatinamente. Los niños y jóvenes cada vez más se desgajan de su vínculo familiar por las diversas malas conductas de sus padres, provocando así, graves consecuencias en la conducta del chico o la chica, repercutiendo en gran parte su vida social y su propio futuro. Como seres pensantes, se debe saber que cada persona aprende por lo que ve, por lo que siente, por lo que escucha y le hacen hacer, es por es...

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545