Skip to main content

e-Portfolio: Session 07 (September 24)

 

1.      Poll /poʊl/

Noun

The places where people vote in a political election.

E.g. Everyone goes to the poll to choose the future president.

 

2.      Rebound /ˌriːˈbaʊnd/

Verb

To rise in price after a fall.

E.g. An economic rebound is happening in CR.

 

3.      Harvest /ˈhɑːr.vəst/

Noun

The time of year when crops are cut and collected from the fields, or the activity of cutting and collecting them, or the crops that are cut and collected.

E.g. We had a good coffee harvest this year.

 

4.      Mild /maɪld/

Adjective

Used to describe food or a food flavor that is not very strong.

E.g. He doesn't like a hot curry; he prefers a mild one.

 

5.      Genitals /ˈdʒen.ə.t̬əlz/

Noun

The outer sexual organs.

E.g. We need to stop the female genital mutilation.

 

6.      Mutilate /ˈmjuː.t̬əl.eɪt/

Verb

To damage something severely, especially by violently removing a part.

E.g. She mutilated her own arm.

 

7.      Stem /stem/

Noun

The stick-like central part of a plant that grows above the ground and from which leaves and flowers grow, or a smaller thin part that grows from the central part and supports the leaves and flowers.

E.g. They cut the flower stems.

 

8.      Breakthrough /ˈbreɪk.θruː/

Noun

An important discovery or event that helps to improve a situation or provide an answer to a problem.

E.g. It was a major breakthrough in DNA research.

 

9.      Gathering /ˈɡæð.ɚ.ɪŋ/

Noun

A meeting of people coming together in a group.

E.g. We have a social gathering tomorrow,

 

10.  Unflattering /ʌnˈflæt̬.ɚ.ɪŋ/

Adjective

Not flattering, or making someone look less attractive or seem worse than usual.

E.g. She bought an unflattering dress.

 

11.  Morbidity /mɔːrˈbɪd.ə.t̬i/

Noun

The morbidity of a disease is how many people have it in a particular population.

E.g. Morbidity statistics for Covid-19 are increasing every day.


12.  Mumps /mʌmps/

Noun

An infectious disease that causes painful swelling in the neck and slight fever.

E.g. She had mumps.

 

13.  Dose /doʊs/

Noun

A measured amount of something such as medicine.

E.g. The doctor uses a high dose of anesthesia.

 

14.  Disparity /dɪˈsper.ə.t̬i/

Noun

A lack of equality or similarity, especially in a way that is not fair.

E.g. We can notice the economic disparities between president and citizens.

 

15.  Outbreak /ˈaʊt.breɪk/

Noun

A time when something suddenly begins, especially a disease or something else dangerous or unpleasant.

E.g. An outbreak of Covid-19 spread around the world.

 

NEWSPAPER PRESENTATION – FEMALE GENITAL MUTILATION

1.      Clothes /kloʊðz/

2.      Determine /dɪˈtɝː.mɪn/

3.      Cultural /ˈkʌl.tʃɚ.əl/

4.      Cut /kʌt/

5.      Honor /ˈɑː.nɚ/

6.      June /dʒuːn/

7.      Education /ˌedʒ.əˈkeɪ.ʃən/

8.      Conclusion /kənˈkluː.ʒən/

9.      Situation /ˌsɪtʃ.uˈeɪ.ʃən/

10.  Culture /ˈkʌl.tʃɚ/

11.  Procedure /prəˈsiː.dʒɚ/

12.  In where – Where

13.  Has been provide – Has been provided

By: Yuliana Loría Villalobos

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

¿Cómo enseñar?: Contenido VS. Método

By: Yuliana Loría Villalobos ¿CÓMO ENSEÑAR?: CONTENIDO VS. MÉTODO (…) nuestro entendimiento está sediento de objetos, los desea con ansia, trata siempre de investigar, y recibe, mejor dicho, devora, todas las cosas; siempre infatigable, con tal de que se le ofrezcan a su consideración ordenadamente una detrás de otra sin ofuscarle con simultánea multitud. (Comenio, 1982, pág.15) El ser humano, desde su existencia, se ha caracterizado por ser un explorador de lo no conocido, por ser curioso y por tener ese deseo inmenso de aprender e innovar. El éxito que le ha generado el ser partícipe de grandes descubrimientos que han alimentado el beneficio de la sociedad, los ha llevado a querer expandir la “inteligencia” a las nuevas generaciones, es decir, a lo largo de los años solo ha surgido el deseo de construir mentes “ganadoras”, y eso actualmente es lo que le está haciendo competencia al ser humano para poder sobrevivir dentro de esta nueva sociedad estereotipada y homog...

Teorías del aprendizaje: Conductismo y Cognitivismo

¡Hola, amigos míos!  Les adjunto esta información que podría ayudarles mucho. Espero que les guste y lo disfruten. Buen aprendizaje!