Skip to main content

e-Portfolio: Session 07 (September 24)

 

1.      Poll /poʊl/

Noun

The places where people vote in a political election.

E.g. Everyone goes to the poll to choose the future president.

 

2.      Rebound /ˌriːˈbaʊnd/

Verb

To rise in price after a fall.

E.g. An economic rebound is happening in CR.

 

3.      Harvest /ˈhɑːr.vəst/

Noun

The time of year when crops are cut and collected from the fields, or the activity of cutting and collecting them, or the crops that are cut and collected.

E.g. We had a good coffee harvest this year.

 

4.      Mild /maɪld/

Adjective

Used to describe food or a food flavor that is not very strong.

E.g. He doesn't like a hot curry; he prefers a mild one.

 

5.      Genitals /ˈdʒen.ə.t̬əlz/

Noun

The outer sexual organs.

E.g. We need to stop the female genital mutilation.

 

6.      Mutilate /ˈmjuː.t̬əl.eɪt/

Verb

To damage something severely, especially by violently removing a part.

E.g. She mutilated her own arm.

 

7.      Stem /stem/

Noun

The stick-like central part of a plant that grows above the ground and from which leaves and flowers grow, or a smaller thin part that grows from the central part and supports the leaves and flowers.

E.g. They cut the flower stems.

 

8.      Breakthrough /ˈbreɪk.θruː/

Noun

An important discovery or event that helps to improve a situation or provide an answer to a problem.

E.g. It was a major breakthrough in DNA research.

 

9.      Gathering /ˈɡæð.ɚ.ɪŋ/

Noun

A meeting of people coming together in a group.

E.g. We have a social gathering tomorrow,

 

10.  Unflattering /ʌnˈflæt̬.ɚ.ɪŋ/

Adjective

Not flattering, or making someone look less attractive or seem worse than usual.

E.g. She bought an unflattering dress.

 

11.  Morbidity /mɔːrˈbɪd.ə.t̬i/

Noun

The morbidity of a disease is how many people have it in a particular population.

E.g. Morbidity statistics for Covid-19 are increasing every day.


12.  Mumps /mʌmps/

Noun

An infectious disease that causes painful swelling in the neck and slight fever.

E.g. She had mumps.

 

13.  Dose /doʊs/

Noun

A measured amount of something such as medicine.

E.g. The doctor uses a high dose of anesthesia.

 

14.  Disparity /dɪˈsper.ə.t̬i/

Noun

A lack of equality or similarity, especially in a way that is not fair.

E.g. We can notice the economic disparities between president and citizens.

 

15.  Outbreak /ˈaʊt.breɪk/

Noun

A time when something suddenly begins, especially a disease or something else dangerous or unpleasant.

E.g. An outbreak of Covid-19 spread around the world.

 

NEWSPAPER PRESENTATION – FEMALE GENITAL MUTILATION

1.      Clothes /kloʊðz/

2.      Determine /dɪˈtɝː.mɪn/

3.      Cultural /ˈkʌl.tʃɚ.əl/

4.      Cut /kʌt/

5.      Honor /ˈɑː.nɚ/

6.      June /dʒuːn/

7.      Education /ˌedʒ.əˈkeɪ.ʃən/

8.      Conclusion /kənˈkluː.ʒən/

9.      Situation /ˌsɪtʃ.uˈeɪ.ʃən/

10.  Culture /ˈkʌl.tʃɚ/

11.  Procedure /prəˈsiː.dʒɚ/

12.  In where – Where

13.  Has been provide – Has been provided

By: Yuliana Loría Villalobos

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

Acción educativa y proceso de aprendizaje

By: Yuliana Loria Villalobos  En el presente trabajo se procura dar respuesta a las siguientes interrogantes: ¿Se aplica el mismo proceso de aprendizaje en diferentes familias?, ¿Están verdaderamente las interacciones influenciando al niño de buena manera?, ¿Qué es lo que provoca una mala o buena relación con los hijos?, ¿Se propone alguna solución?, con el objetivo de obtener un análisis congruente de la comunidad limonense sobre su interacción con los niños ya que, por causa del ataque de la nueva era tecnológica, muchas de las familias están siendo destruidas paulatinamente. Los niños y jóvenes cada vez más se desgajan de su vínculo familiar por las diversas malas conductas de sus padres, provocando así, graves consecuencias en la conducta del chico o la chica, repercutiendo en gran parte su vida social y su propio futuro. Como seres pensantes, se debe saber que cada persona aprende por lo que ve, por lo que siente, por lo que escucha y le hacen hacer, es por es...

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545