Skip to main content

e-Portfolio: Session 08 (October 01)

 



By: Yuliana Loría Villalobos


1.      Dowdy /ˈdaʊ.di/

Adjective

(Especially of clothes or the person wearing them) not attractive or fashionable.

E.g. He has dowdy jeans.

 

2.      Myopic /maɪˈɑː.pɪk/

Adjective

Not able to see clearly things that are far away.

E.g. My myopic cause problems to identify things.

 

3.      Bamboozle /bæmˈbuː.zəl/

Verb

To trick or deceive someone, often by confusing them.

E.g. She bamboozled her sister to go to the kitchen instead of the living room.

 

4.      Noxious /ˈnɑːk.ʃəs/

Adjective

Something, especially a gas or other substance, that is noxious is poisonous or very harmful.

E.g. We need to go out of here because of the noxious gas.

 

5.      Anachronism /əˈnæk.rə.nɪ.zəm/

Noun

A person, thing, or idea that exists out of its time in history, especially one that happened or existed later than the period being shown, discussed, etc.

E.g. “Women can’t work” this phrase is an anachronism from the days when people highlighted a strong or exaggerated sense of manliness.

 

6.      Circumspect /ˈsɝː.kəm.spekt/

Adjective

Wary and unwilling to take risks.

E.g. She was circumspect when she was talking about his problem.

 

7.      Enervate /ˈen.ɚ.veɪt/

Verb

To make someone feel weak and without energy.

E.g. The hot sun enervated her to the point of collapse.

 

8.      Evanescent /ˌev.əˈnes.ənt/

Adjective

Lasting for only a short time, then disappearing quickly and being forgotten.

E.g. It was an evanescent memory.

 

9.      Guidance /ˈɡaɪ.dəns/

Noun

Help and advice about how to do something or about how to deal with problems connected with your work, education, or personal relationships.

E.g. I've always looked to my father for guidance in my life.

 

10.  Trademark /ˈtreɪd.mɑːrk/

Noun

A name or symbol on a product that shows it was made by a particular company, and that it cannot be used by other companies without permission.

E.g. It’s an innovative trademark.

 

11.  Albeit /ɑːlˈbiː.ɪt/

Conjunction

Despite the stated thing; although.

E.g. The morning was rainy, albeit a bit calm.

12.  Bemused /bɪˈmjuːzd/

Adjective

Slightly confused.

E.g. She had a bemused expression.

 

13.  Benchmark /ˈbentʃ.mɑːrk/

Noun

A level of quality that can be used as a standard when comparing other things.

E.g. She needs to pass the benchmark score to win.

 

14.  Entitled /ɪnˈtaɪ.t̬əld/

Adjective

Feeling that you have the right to do or have what you want without having to work for it or deserve it, just because of who you are.

E.g. They are entitled and apathetic.

 

15.  Jargon /ˈdʒɑːr.ɡən/

Noun

Special words and phrases that are used by particular groups of people, especially in their work.

E.g. The Doctor used medical jargon to explain the health problem.

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las ...

Acción educativa y proceso de aprendizaje

By: Yuliana Loria Villalobos  En el presente trabajo se procura dar respuesta a las siguientes interrogantes: ¿Se aplica el mismo proceso de aprendizaje en diferentes familias?, ¿Están verdaderamente las interacciones influenciando al niño de buena manera?, ¿Qué es lo que provoca una mala o buena relación con los hijos?, ¿Se propone alguna solución?, con el objetivo de obtener un análisis congruente de la comunidad limonense sobre su interacción con los niños ya que, por causa del ataque de la nueva era tecnológica, muchas de las familias están siendo destruidas paulatinamente. Los niños y jóvenes cada vez más se desgajan de su vínculo familiar por las diversas malas conductas de sus padres, provocando así, graves consecuencias en la conducta del chico o la chica, repercutiendo en gran parte su vida social y su propio futuro. Como seres pensantes, se debe saber que cada persona aprende por lo que ve, por lo que siente, por lo que escucha y le hacen hacer, es por es...

Esquema: El aprendizaje cooperativo y la importancia de los vínculos socio-afectivos creados en clase

El día de hoy aprenderemos mucho sobre la importancia del rol del profesor y del alumno, así como también del gran papel que tiene la relación alumno-alumno y profesor-alumno dentro del aula por medio de un pequeño y valioso esquema realizado en base a la enriquecedora información que nos brinda la lectura llamada EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA IMPORTANCIA DE LOS VÍNCULOS SOCIO-AFECTIVOS CREADOS EN CLASE , escrito por Patricia María Ruiz Quiroga.  Link del esquema:  https://coggle.it/diagram/XuFam66wtSOFvUOB/t/el-aprendizaje-cooperativo-y-patricia-mar%C3%ADa-ruiz-quiroga/d5543cde9a0a9834e8713b3b5e3fd3d5883f4c3d462993cadd1926f917e68545