Skip to main content

e-Portfolio: Session 10 (October 15)


By: Yuliana Loría Villalobos


1.      Invasion /ɪnˈveɪ.ʒən/

Noun

An occasion when an army or country uses force to enter and take control of another country.

E.g.  They wanted to take control of the new invasion.

 

2.      Adjective /ˈædʒ.ek.tɪv/

Noun

A word that describes a noun or pronoun.

E.g. Could you describe it with an adjective?

 

3.      Origin /ˈɔːr.ə.dʒɪn/

Noun

The beginning or cause of something.

E.g. The word coriander has Spanish origin.

 

4.      Amendment /əˈmend.mənt/

Noun

A minor change or addition designed to improve a text, piece of legislation.

E.g. I didn’t like the political amendment.

 

5.      Settler /ˈset.lɚ/

Noun

A person who arrives, especially from another country, in a new place in order to live there and use the land.

E.g. British settlers came to America and created a new era.

 

6.      Evolved /ɪˈvɑːlvd/

Adjective

Having developed through a gradual process.

E.g. Humans evolved over the years.

 

7.      Marvellous/ˈmɑːr.vəl.əs/

Adjective

Extremely good.

E.g. Yesterday we had a marvelous experience.

 

8.      Puritan /ˈpjʊr.ɪ.t̬ən/

Noun

A member of an English religious group in the 16th and 17th centuries who wanted to make church ceremonies simpler, and who believed that it was important to work hard and control yourself and that pleasure was wrong or unnecessary.

E.g. The Puritans wanted to take control of the area according to their religion.

 

9.      Forbid /fɚˈbɪd/

Verb

To refuse to allow something, especially officially, or to prevent a particular plan of action by making it impossible.

E.g. You can't forbid me to do what I really want.

 

10.  Artillery /ɑːrˈtɪl.ɚ.i/

Noun

Very large guns that are moved on wheels or metal tracks, or the part of the army that uses these.

E.g. I don't want to use artillery.

 

11.  Abridged /əˈbrɪdʒd/

Adjective

Made shorter by having some details or less important information removed.

E.g. Give us an abridged speech about what you think about it.

 

12.  Slavery /ˈsleɪ.vər.i/

Noun

The activity of legally owning other people who are forced to work for or obey you.

E.g. We need to stop slavery.

 

13.  Westward /ˈwest.wɚd/

Adverb

Towards the west.

E.g. They will go to the westward.

 

14.  Persecute /ˈpɝː.sɪ.kjuːt/

Verb

To treat someone unfairly or cruelly over a long period of time because of their race, religion, or political beliefs, or to annoy someone by refusing to leave them alone.

E.g. The government persecuted women without taking into account their rights.

 

15.  Urge /ɝːdʒ/

Noun

A strong wish, especially one that is difficult or impossible to control.

E.g. Their urge was to have equal rights.

 

16.  From the UK

17.  By looking at this

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850)

By: Yuliana Loria Villalobos “Tiyita bea lo que me han hecho” Estupro e Incesto en Costa Rica (1800-1850) Eugenia Rodríguez Sáenz La violencia sexual es algo que hasta el día de hoy no se ha podido erradicar aun teniendo leyes que castiguen el hecho. La lectura permite al lector encontrarse con diversas situaciones centradas en Costa Rica, manteniendo al tanto de cómo ha sido el trato del Gobierno y sus autoridades ante tales agresiones sin límites. Como nos da a entender la lectura, la familia (principalmente de zonas rurales y alejadas del Valle) es el eje central de los casos costarricenses desde el pasado hasta el presente, donde los principales agresores son padres, tíos, abuelos o amigos de la familia. Me parece realmente triste darme cuenta de que, al leer los diversos casos encontrados en el Archivo Nacional y cómo resolvieron el problema de cada víctima, no haya cambiado en nada la manera de ver la gravedad de un estupro e incesto. Tanto la sociedad como las

¿Cómo enseñar?: Contenido VS. Método

By: Yuliana Loría Villalobos ¿CÓMO ENSEÑAR?: CONTENIDO VS. MÉTODO (…) nuestro entendimiento está sediento de objetos, los desea con ansia, trata siempre de investigar, y recibe, mejor dicho, devora, todas las cosas; siempre infatigable, con tal de que se le ofrezcan a su consideración ordenadamente una detrás de otra sin ofuscarle con simultánea multitud. (Comenio, 1982, pág.15) El ser humano, desde su existencia, se ha caracterizado por ser un explorador de lo no conocido, por ser curioso y por tener ese deseo inmenso de aprender e innovar. El éxito que le ha generado el ser partícipe de grandes descubrimientos que han alimentado el beneficio de la sociedad, los ha llevado a querer expandir la “inteligencia” a las nuevas generaciones, es decir, a lo largo de los años solo ha surgido el deseo de construir mentes “ganadoras”, y eso actualmente es lo que le está haciendo competencia al ser humano para poder sobrevivir dentro de esta nueva sociedad estereotipada y homog

Teorías del aprendizaje: Conductismo y Cognitivismo

¡Hola, amigos míos!  Les adjunto esta información que podría ayudarles mucho. Espero que les guste y lo disfruten. Buen aprendizaje!